Dişi timsahların kendi kendine hamile kalabildiği ortaya çıktı

Kosta Rika'daki bir hayvanat bahçesinde yıllardır yalnız yaşayan bir timsahın kendi kendine hamile kaldığı ortaya çıktı. Bilim insanları 'bakire doğum' ya da partenojenez olarak bilinen fenomenin timsahlarda ilk defa görüldüğünü dile getirdi.

Artı Gerçek - Orta Amerika ülkesi Kosta Rika'da bulunan hayvanat bahçesinde ilk defa kendini hamile bırakan bir timsah tespit edildi. Timsahın kendisiyle yüzde 99.9 genetik benzerlik gösteren bir fetüs ürettiği açıklandı. Partenojenez ya da 'bakire doğum' diye anılan fenomen daha önce kuş, balık ve diğer sürüngen türlerinde de görülmesine rağmen timsahlarda böyle bir fenomenin varlığı bilim insanları tarafından bilinmiyordu. Araştırmacılar, bu özelliğin evrimsel bir atadan kalıtsal olarak aktarılmış olabileceğini, bu nedenle dinozorların da kendi kendine üreme yeteneğine sahip olabileceğini düşünüyor.

16 YILDIR YALNIZ YAŞIYORDU

İki yaşından bu yana Kosta Rika'daki hayvanat bahçesinde tek başına yaşayan 18 yaşındaki timsah Ocak 2018'de yumurtladı. Ancak yumurtanın içindeki fetüs tamamen şekillenmesine rağmen yavrusu ölü doğdu. Olayın ardından hayvanat bahçesinin bilim ekibi partenojenez doğum alanında uzmanlaşmış Virginia Polytechnic Üniversitesi'nden bir ekiple temasa geçti. ABD'li ekibi incelemelerinin ardından timsahın kendi kendine hamile kaldığı teyit edildi.

'BAKİRE DOĞUM'UN NEDENİ TAM OLARAK BİLİNMİYOR

Kraliyet Biyoloji Topluluğu'nun dergisinde yayımlanan makalede araştırmacılar, "Bakire doğumların timsahlarda daha yaygın olabileceğini ve şimdiye kadar insanlar bunun örneklerini aramadığı için fark edilmemiş olabileceğini" yazdı.

Bakire doğumların neden meydana geldiği henüz tam olarak bilinmiyor. Bilim insanları hayvan türlerinin sayıları azaldığında ya da neslinin tükenme tehlikesi ortaya çıktığında 'bakire doğum'ların gerçekleşmeye başlayabileceğini düşünüyor. (DIŞ HABERLER)